29MayisOkullari_Dikey_Renkli

Ankara/Etimesgut Anaokulu

29 Mayıs Okulları Etimesgut Anaokulu

 

HAYATI KEŞFEDİYORUZ

Okulumuzda hafta içi tam zamanlı eğitim programı ile yaparak yaşayarak öğrenmeyi hedefliyoruz.

29 Mayıs Anaokullarında her çocuk biriciktir. Hedefimiz; milli ve manevi değerlerine sahip, çok yönlü gelişen, keşfederek hayata hazır bireyler yetiştirmektir.

 

Sadece 29 Mayıs Okulları Anaokullarında bulacağınız bu programın temel özellikleri şunlardır:

  • Çocuk merkezli bir sistemdir.
  • Değer temellidir.
  • Dini yaşam tarzına dönüştürür, dini bilgileri sevdirerek öğretir.
  • Çift dilli eğitim ile yabancı dile sağlam temeller atılır.
  • Çocuğun kendini ve çevresini tanıma yolculuğudur. Beş duyu etkin bir şekilde kullanılır
  • Bilim, sanat, spor, drama ve kodlama ile aktif öğrenme atölyeleri barındırır. Eğitim sadece kağıt kalem işi değildir.
  • Proje temelli yaklaşımlar içerir. Çocuğun gerçek hayatın içinde etkileşim ve iletişim içinde olduğu herhangi bir konu, soru, durum ya da problem ile ilgili sistematik veri ve bilgi toplama süreci, proje yaklaşımının temel felsefesini oluşturmaktadır.
  • Okul ve aile iş birliği sağlanır.
  • Çocuğu hayata hazırlar, yaşamın içinden konular seçilir.
  • Keşfetmenin heyecanı yaşatılır.
  • Doğal ortamda, doğayı koruyan bakış açısı geliştirir. Doğal malzemeler eğitim materyalleridir.
  • Yaparak yaşayarak süreç içinde oyunla öğrenir.
  • Dünya kültürlerini tanır.
  • Bilginin oluşumunda iş birliğine dayalı çalışma ortamları kurulmasını sağlar. Grupla ve bireysel çalışmaya olanak tanır.
  • Sosyal iletişim becerilerinin artmasına destek olur
  • Problem çözme becerilerinin gelişimine katkıda bulunur.
  • Her çocuk biriciktir ilkesine dayanır. Bireysel gelişim takip edilir. Her çocuğun ilgisi ve fikri önemlidir.

 

BILINGUAL EDUCATION : ‘İki Dilde Yaşamak’

İki dilli eğitim, akademik içeriğin ana dil ve ikinci dilin birlikte kullanılarak verildiği bir dil edinim sürecidir. Hedeflere ve istenen sonuçlara bağlı kalarak içerik düzenlemesi çeşitli şekillerde düzenlenebilir.

Bu yöntem ile öğrenciler kavramları hem ana dillerinde hem de İngilizce olarak irdelemekte, böylelikle de öğrenme sürecinin içeriğini bütünsel olarak algılamakta ve bu içeriğe farklı açılardan bakabilmektedirler. Bu süreçte öğrencilerimiz dili;

  • Öncelikle dinleyerek
  • Duyduklarına anlam yükleyerek
  • Cümle, kelime ve sesleri ayırt ederek ve
  • Taklit ederek kazanırlar.

 

ATÖLYELERİMİZ

Anaokullarımızda, öğrenmenin tek duvarda olmayacağına inanarak yaşayarak öğrenme atölyeleri tasarladık.

 

HER ATÖLYEDE YENİ KEŞİF, YENİ MACERA

  • MİLLİ VE MANEVİ DEĞERLER EĞİTİMİ ATÖLYESİ: Milli ve Manevi Değerler eğitiminde konular oyun, sanat, drama, hikaye okuma vb etkinliklerle işlenirken örtük öğrenme sağlanır.
  • HAREKET- OYUN VE CİMNASTİK ATÖLYESİ: Motor Becerilerin gelişimini hedef aldığımız atölyede öğrencilerimiz çeşitli dallarda spor faaliyetleri yaparak adil oyun kuraları öğretilir.
  • EĞLENCELİ BİLİM ATÖLYESİ: Deneme-yanılma, ölçme, gözlem yapma becerilerinin aktif olduğu STEM ÇOCUK etkinlerinin uygulandığı atölyedir.

 

Science (Fen)
Çocuklar için bir bitkinin filizlenmesi, bir balonun içindeki havanın boşalmasıyla bir roket gibi uçuvermesi, farklı malzemelerle doldurduğumuz kutulardan farklı sesler almamız, ışık-gölge-renkler küçük mucizelerdir. Bu mucizeler onların fen deneyleri ve yaşamı keşifleridir.

 

Technology (Teknoloji)
Günümüzde okul öncesi çocukların teknoloji kullanımının cep telefonları ve tablet kullanımı olarak algılanması yapılan en büyük yanlıştır. Teknolojiyi öğrenmek için eski bir daktilo en son üretilmiş bir tabletten çok daha yardımcıdır. Bir saatin içini, bozuk bir ev aletinin içindekileri incelemek, sebep sonuç ilişkilerini kavramalarına yardımcı olur.

 

Engineering (Mühendislik)Küçük çocuklar doğuştan mühendistir. Kule yapmakla başlarlar. Binalar, yollar, basit makineler, gittikçe zorlaşır, büyür. Legolar, farklı blok oyuncakları onların bu yeteneklerini destekler. Malzemeler farklılık gösterdikçe mühendislik becerileri artar.

 

Arts (Sanat)
Çocuklar, boya, hamur, çamur, simler, yapışkanlar olmadan olmaz. Yönlendirme ve zaman sınırlaması olmadan yaptıkları, malzemeleri istedikleri gibi kullandıklarında inanılmaz eserler üretirler.

 

Math (Matematik)
Çocukların temel matematik bilgileri oyuncakları sayarak başlar. Renk, şekil      sayı kavramı bir sonraki adımın yani basit toplama-çıkarma, eşleştirme, gruplama, örüntü vb. kavramlarının oluşmasıdır..

 

  • SANAT VE DRAMA ATÖLYESİ: Çocukların hayal güçlerini geliştiren, kendisini ve hayatı tanımalarını sağlayan bir öğrenme aracı olan drama ve kendini keşfetmesi için en iyi yöntemi olan sanat ile içi
  • ORFF, RİTİM VE MÜZİK ATÖLYESİ: Çocuklarla eğlenerek ritim duygusunu aşılama, sesleri tanıması ve sesleri ayırt etmesi ses ve hareketlerle müzik duygusunun gelişmesine yardımcı olması sağlanır. Enstrüman çalma ve ritim aletleri ile keyifli anlar yaşanır.
  • MUTFAK VE YAŞAM BECERİLERİ ATÖLYESİ: Kendim yapabilmem için bana yardım et.” Bu cümle Montessori Pedagojisinin ana fikridir. Bu, çocuğa kendi deneyimlerini yapması için fırsat tanımak ve bunu gerçekleştirebilmesi için de gerek duyduğu olanakların sağlanması anlamına gelir. Atölyemizde mutfak faaliyetlerinden, günlük yaşam becerilerine, adab-ı muaşaret kurallarından, iletişim becerilerine geniş bir yelpazede etkinlikler planlanır.
  • GERİ DÖNÜŞÜM ATÖLYESİ: ‘Atma Dönüştür’ sloganı ile etkinlikleri planladığımız atölyemizde, öğrencilerimize günlük hayatta kullandığımız ve çöpe attığımız birçok maddenin aslında çöp olmadığını göstermek ve bu maddelerin geri dönüştürülebileceği bilincini oluşturmayı hedefliyoruz.
  • TARIM BAHÇESİ: Ekoloji dersinin temel amaçlarından biri ön yargıları değiştirmektir. Planlanan etkinliklerle toprağa basamayan, böceklerden korkan çocuklar bu ders sayesinde zaman içinde bu korkularını aşmaya, böceklere nasıl davranmak gerektiğini öğrenmeye başlıyorlar. Sulama yaparken çamurlara basmanın tadını çıkarmaya başlayan öğrenciler, kompost ve solucan gübresi yapıyorlar.
  • SATRANÇ-AKIL OYUNLARI VE KODLAMA ATÖLYESİ: Kodlama eğitimi çocuklara yüzyıl becerilerini kazandırma da etkilidir. Üretken düşünme, problem çözme ve analitik düşünme 21. Yüzyıl becerilerindendir. Üreten, çalışan, yeni programlar geliştiren bir nesil yetiştirmek için kodlama eğitimi önemsiyoruz. Okul öncesi dönemde bilgisayar veya tablete uzun süre bakmanın doğru olmadığı için bu konuda bilgisayarsız kodlama etkinlikleri planlanmaktadır. Yine atölye kapsamında satranç öğretimi ve akıl oyunları oynanmaktadır.

 

BESLENME

SABAH KAHVALTISI-ÖĞLE YEMEĞİ- İKİNDİ KAHVALTISI

Öğünlerimiz gıda mühendisi denetiminde; tamamen doğal

ve helal sertifikalı  ürünlerle,

protein-karbonhidrat-vitamin dengesi sağlanarak,

“4 YAPRAKLI YONCA PRENSİBİYLE” hazırlanmaktadır.

Anne yemekleri doğallığıyla hazırlanan besinlerde dondurulmuş hazır gıdaya, margarin-bulyon benzeri katkı maddelerine yer verilmez. Okulumuzda, kuru veya taze meyvelerle hazırlanan içecekler, ev yapımı reçeller, mevsim sebzeleri ile yazdan hazırlanmış ürünler tercih edilir.

 

ANAOKULUNDA REHBERLİK HİZMETLERİ

Anaokullarımızda “önleyici ve gelişimsel temelli” rehberlik hizmetleri sunulur. Buna göre temel amaçlarımız şu şekilde sıralanabilir:

  • Öğrencileri tanıma ve izleme çalışmaları yapmak
  • Öğrencilerin sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerini izlemek, değerlendirmek ve desteklemek
  • Olumlu ve gerçekçi benlik gelişimin sağlanmasına destek olmak
  • Problem çözme becerisinin kazandırılmasına destek olmak
  • Sağlıklı iletişim becerisinin kazandırılmasına yardımcı olmak
  • Anne – babaların gereksinim duyduğu konularda rehberlik hizmeti sunmak
  • Uyum ve davranış sorunlarının önlenmesi ve çözümü konusunda çalışmalar yapmak
  • Yaşamın zorlukları ve krizleri ile başa çıkma becerilerinin kazandırılmasına katkıda bulunmak
  • Duyguların tanınması, duyguların ifade edilmesi becerilerinin kazandırılması çalışmalarına katkıda bulunmak
  • Çocuğun kendini tanıması sürecine katkıda bulunmak

Öğrencilerin gelişim takipleri yapılarak gerekli test uygulamaları yapılır.

Aylık sınıf içi rehberlik etkinlikleri ve aile eğitimleri düzenlenir.

 

Uyguladığımız testler:

Frostig Gelişimsel Görsel Algı Testi, Porteus (Zihinsel Gelişim Tesi), Luissa Düss Psikanalitik Hikayeler Testi, Koppıtz Insan Çizim Testi, Peabody/Alıcı Dil Testi, CAT (Children’s Apperception Test) Testi, Gessel Gelişim Testi, Metropolitan Okul olgunluğu Testi, Projektif Resim Analizi

 

KURUMUMUZA ÖZEL PROJELER

Anaokullarımızda uygulanan etkinlikler çocukların tüm gelişim alanlarında en etkin şekilde desteklenmesi amacına dayanır. Etkinliklerimiz; çocuğun grup içerisindeki dinamikten kopmadan, bireysel farklılıklarının desteklenmesi amacına dayanır. Anaokulları her eğitim yılına program dâhilinde uygulanacak etkinlikleri yenilemiş ve güncellemiş olarak girer.